Lesovik
( ilość produktów: 45 )Lesovik to pierwszy i jedyny polski producent oferujący wyspecjalizowane produkty do biwakowania hamakowego. Od 2013 roku Rafała i Gosia, para zapaleńców zakochanych w minimalizmie i skandynawskiej tradycji, próbują zbliżyć człowieka do Natury w najwygodniejszy możliwy sposób. Przekonują, że biwakowanie jest sposobem na lepsze zrozumienie roli człowieka w świecie, jesteśmy jej częścią, a nie władcą. Pełniejsze poznanie Natury dokonuje się przez usunięcie niepotrzebnych barier i wczucie się w jej rytm. Nie należy odcinać się od lasu szczelnym zamkiem namiotu czy murem budynku. Spanie wśród drzew, budzenie się do szumu wiatru i śpiewu ptaków oraz przyglądanie się przyrodzie od pierwszego momentu, gdy rankiem otworzymy oczy daje możliwość lepszego poznania Natury - zaprzyjaźnienia się z nią.
Bogate doświadczenie outdoorowe w przeróżnych dyscyplinach oraz profesjonalne umiejętności projektowania Rafała i Gosi znalazły odzwierciedlenie w tym, czym dzisiaj jest Lesovik.
Nazewnictwo odwołuje się do szeroko rozumianej kultury etno jako źródła naturalności i czystego doświadczenia, ale też wielkiej pokory wobec siły przyrody. Przebywanie w terenie zawsze wiąże się z delikatnym poczuciem tajemniczości i mistycyzmu. LESOVIK to fonetycznie po rosyjsku LESHY czyli słowiański demon - opiekun lasu. Pomagał ludziom o czystym sercu, a przeganiał i karał ludzi złych. Często zmieniał formę, od delikatnego powiewu wiatru kierującego na właściwą ścieżkę po burzliwe chmury pełne błyskawic, od niebiańskiego jelenia po demonicznego wilka lub niedźwiedzia. Lesovik jest personifikacją osobistego nastawienia do natury. Nazwy produktów nawiązują również do lasów, mistycyzmu, kultury ludowej i etno. DUCH odnosi się do dobrego nastroju, poczucia lekkości. DRAKA to skojarzenie z nazwą wikińskiego okrętu drakkar, ale też zawieruchą, zaczepnością. Wyraża łobuzerski charakter i niepokorną duszę. SUL to skrót od Super Ultra Light, ale ma przywoływać fonetyczne skojarzenia z solą – podstawą funkcjonowania przodków, cennym składnikiem. HEKSA to w gwarze śląskiej i językach germańskich WIEDŹMA, a jednocześnie skrót nawiązujący do sześciokątnego kształtu (hexagonal). GROZA po rosyjsku burza albo po polsku strach. MAGLA to w języku Słowian południowych mgła/dym odganiający komary. SMUK to po rumuńsku mały smok lub wąż wijący się po drzewach jak eskulap. OTUL pochodzi od polskiego czasownika otulać. HUBA to oczywiście mały grzyb, narośl na drzewie.
Oferta Lesovika stanowi jednolitą całość, a jej elementy wzajemnie się uzupełniają. Marka projektuje, testuje i produkuje w 100% w Polsce. Najważniejszym celem firmy jest stworzenie wyposażenia, którego obsługa zajmuje podczas wędrówek, przygód i biwaków minimalną ilość czasu, bez konieczności poświęcania mu wielkiej uwagi, pozostawiając przestrzeń na to, co najważniejsze - przebywanie w Naturze.
Każdy produkt Lesovik charakteryzuje się tymi samymi podstawowymi cechami: autorski projekt dążący do minimalizmu, lekkość i pakowność, użycie wysokiej klasy materiałów, bardzo wysoka jakość szycia, wysoki poziom estetyki. Dobrze zaprojektowany sprzęt jest łatwy w obsłudze nawet przez początkującą osobę. Dużą rolę odgrywają detale ułatwiające użytkowanie. Sprzedawane produkty są gotowe do użycia – wyposażone zostały w systemy zawieszenia, nie wymuszają dokupienia dodatkowego produktu komplementarnego (wyjątek: tarpy nie posiadają śledzi).
- 1
- 2